Skąd czerpać wiedzę o User Experience?

Użyteczność to zagadnienie krytyczne dla powodzenia większości projektów internetowych. Nawet zwykła strona internetowa wymaga przygotowania formularzy do kontaktu, odpowiedniego układu menu, czytelnych szablonów. A to zaledwie początek komunikacji z użytkownikiem, czytelnikiem, klientem. Skąd najlepiej czerpać wiedzę o UX i czy blog dotyczący UX to dobre rozwiązanie?

Jaką wiedzę o UX warto zdobyć w celu poszerzenia kwalifikacji?

Blog dotyczący UX wyjaśnia podstawowe zagadnienia związane z użytecznością i w dużym stopniu kieruje na szkolenie, certyfikację. Wyrobienie i potwierdzenie praktycznych kwalifikacji przekłada się z reguły na zatrudnienie przy poważniejszych projektach i umożliwia przetestowanie własnych umiejętności, prawdziwej przydatności. Jednym z takich blogów jest https://ux-pm.pl/blog. Od jakich zagadnień warto rozpocząć przygodę z projektowaniem użyteczności?

  • Przyda się znajomość tworzenia scenariuszy użycia, person niezbędnych do lepszego zrozumienia potencjalnych użytkowników. Charakterystyka grupy docelowej stanowi podstawę nie tylko projektowania UX, ale również większości działań marketingowych.
  • Znajomość narzędzi, chociażby Figma. Bardzo przydaje się w budowaniu prototypów i do przedstawiania wizji użytkowej.
  • Zasady projektowania stron i aplikacji multimedialnych ze szczególnym uwzględnieniem responsywności.
  • W jaki sposób UX przechodzi w UI, główne mity i założenia projektowania stron internetowych i badania użyteczności.
  • Znaczenie testowania i analizy konkurencji.

Dlaczego warto uczyć się przez modelowanie prawidłowych zachowań z blogów o UX?

Dobry projektant UX bazuje przede wszystkim na prototypach, charakterystyce grupy docelowej, na analizie konkurencji i cały czas testuje dostępne rozwiązania. Do sprawnego poruszania się w zagadnieniach UX przyda się opanowanie prawidłowej architektury informacji. Użytkownik przechodzi bowiem z wyszukiwania podstawowego do bardziej zaawansowanych systemów nawigacji i najczęściej chce szybko odszukać wymagane informacje, produkty, usługi, inne elementy na stronie, czy w aplikacji. Bardziej specjalistyczne blogi dotyczące UX udostępniają realne scenariusze robocze, albo przedstawiają projekty od A do Z i pozwalają na uniknięcie fundamentalnych błędów w komunikacji z użytkownikiem. Projektowanie zorientowane na użytkownika to krytyczna dla sukcesu komercyjnego dewiza, a każda inwestycja w świecie IT wymaga kontrolowania grupy docelowej i zbierania oraz analizowania ogromu danych. Śledzenie blogów dotyczących UX przydaje się nie tylko na początku drogi zawodowej, ale właściwie przez całą ścieżkę kariery.

Dlaczego zrozumienie użyteczności się opłaca?

Blog dotyczący UX to szansa na opanowanie teorii, ale też na zapoznanie się z praktycznymi odniesieniami do użyteczności. UX to zagadnienie przydatne dla wszystkich właścicieli stron internetowych, ekspertów sprzedaży, marketingu, dla menedżerów w sektorze IT, a to zaledwie początek. Wiedzę można następnie rozszerzyć przez kursy, czy nawet programy międzynarodowej certyfikacji dostępne na podstawowym i bardziej zaawansowanym poziomie.