Przekierowanie paczki – ile może trwać?

Zakupy w Internecie stają się coraz bardziej popularne ze względu na wygodę, niskie ceny produktów oraz bezpieczeństwo. Po zakupie wysyłający paczkę kurierską zobowiązany jest do podania adresu dostawy, który powinien obejmować imię i nazwisko odbiorcy, a także miejscowość, kod pocztowy i miejsce dostarczenia przesyłki. Jeśli jednak osoba robiąca zakupy w sieci ma świadomość, że w planowanym dniu doręczenia zamówienia nie będzie jej w domu, może bezpłatnie przekierować przesyłkę. Na czym polega ta usługa? Jak długo trwa przekierowanie paczki kurierskiej?

Co to jest przekierowanie paczki kurierskiej?

Przekierowanie paczki to jedna z wielu dodatkowych usług, jakie mają w swojej ofercie firmy kurierskie. Proces ten nie jest zbyt skomplikowany i polega na wprowadzeniu innej daty lub też adresu doręczenia przesyłki. Dzieje się tak, np. gdy nadawca po wysłaniu zamówienia lub paczki dowiaduje się o tym, że adresata nie będzie we wskazanym terminie w domu. Firmy kurierskie najczęściej umożliwiają przesunięcie terminu nawet do 10 dni – taka opcja dostępna jest między innymi w DHL Parcel. Wybierając przekierowanie paczki przez Internet można zaznaczyć zmianę adresu doręczenia kurierem na inny, jednak przewoźnicy często życzą sobie, aby zmiana obejmowała konkretny rejon. Ponadto możliwe jest przeniesienie przesyłki do jednego z punktów odbioru, z których korzysta firma kurierska. Punkty te zazwyczaj otwarte są przez 6, a nawet 7 dni w tygodniu.

Przekierowanie przesyłki w firmie kurierskiej

DHL Parcel, który jest jedną z największych firm kurierskich w naszym kraju, pozwala swoim klientom przekierować paczkę kurierską. Odbiorca może zmienić adres doręczenia, jeśli wie, że nie będzie go w domu w wyznaczonym terminie dostawy. Co istotne, usługa dostępna jest tylko dla tych osób, dla których nadawca podał numer telefonu albo adres e-mail. „Przekieruj paczkę” pozwala także zmienić termin doręczenia nawet o 10 dni, bez konieczności kontaktowania się z nadawcą. Gdzie i jak można dokonać zmiany? Przesyłkę można przekierować:

  • na inny adres w obrębie jednego rejonu DHL Parcel,
  • do najbliższego Punktu Obsługi Paczek DHL
  • do sąsiada

Warto także podkreślić, że odbiorca może skierować paczkę do nadawcy, jeśli nie będzie chciał jej odebrać.

Jak zmienić adres doręczenia i przekierować przesyłkę?

Klient ma możliwość przekierowania przesyłki do godziny 23:59 w dniu nadania, a także po pierwszej nieudanej próbie doręczenia. Wystarczy, że odbiorca zaloguje się na stronie przewoźnika i wpisze numer przesyłki, który otrzyma SMSem lub na e-mail oraz kod PIN. Co istotne, możliwość skorzystania z takiej usługi dotyczy tylko przesyłek krajowych o wadze do 31,5 kg lub których wymiary w sumie wynoszą maksymalnie 300, a także przesyłek drogowych międzynarodowych dostarczanych w Polsce przez DHL Parcel w ramach usługi Connect.

Warto zaznaczyć, że w przypadku braku przekierowania paczki i po pierwszej nieudanej próbie doręczenia i pod warunkiem, że przesyłka kwalifikuje się do dostawy do Punktu Obsługi Paczek, zostanie ona właśnie tam dostarczona. Następnie będzie oczekiwała maksymalnie 7 dni na odbiór, a po tym czasie zostanie zwrócona do nadawcy.