Moda okularowa– na topie klasyka i czerń

Przy zakupie nowej pary okularów kierujemy się głównie dopasowaniem do twarzy, wygodą i wyglądem oprawek. Mimo że ponad połowa osób bierze także pod uwagę aktualne trendy, to niewiele kojarzy konkretne modele (np. z popkultury) lub ma swoją ulubioną markę. Z najnowszego raportu przygotowanego przez wOkularach.pl we współpracy z Elephate dowiemy się więcej na temat okularowych wyborów Polaków.

Okulary elementem garderoby

Do mody okularowej Polacy podchodzą dość zachowawczo. Większość nie ma swojej ulubionej marki okularów i nie śledzi trendów optycznych. Inspiracje czerpią z Internetu, głównie mediów społecznościowych typu Instagram. Mimo tego, okulary nie są już traktowane wyłącznie jako przedmiot korygujący wzrok, ale także jako element garderoby, który podkreśla indywidualny styl. Oczywiście poza wyglądem, ważne jest także, aby okulary były dobrze dopasowane do twarzy i wygodnie się je nosiło.

Klasyka zawsze na czasie

Jaki styl najbardziej odpowiada Polakom? Najpopularniejsze są klasyczne modele, które nie rzucają się zbytnio w oczy. Należą do nich oprawki w kształcie owalnym, okrągłym lub prostokątnym. Po ekstrawaganckie wyróżniające się oprawki typu kocie oczy, czy pilotki, sięgamy raczej w szczególnych sytuacjach.

Czarne oprawki niekwestionowanym hitem

Zdecydowanie najbardziej preferowanym przez Polaków kolorem oprawek jest czarny. Dalej mamy brązowe, złote lub srebrne, oraz niebieskie.

Preferencje dotyczące mody okularowej tłumaczy stylistka Wero Wysoczyńska: Sądzę, że zachowawczość w wyborze opraw wynika z kilku powodów. Przede wszystkim, Polacy w swoich decyzjach zakupowych na ogół kierują się klasyką w formie i kolorze. Nie ma też jednoznacznych trendów dotyczących opraw, więc wybieramy bezpiecznie. Poza tym okulary są elementem, który wielu z nas (również ja) ma na nosie przez cały czas. Dobrze mieć zatem coś, co nie zacznie nas drażnić – jak zbyt mocne perfumy. Nie powinny być więc zbyt krzykliwe w kolorze ani za duże i ciężkie. I na koniec: myślę, że wciąż jeszcze nie jest popularne traktowanie opraw jako elementu biżuteryjnego, stąd bardzo często mamy tylko jedną parę, która powinna pasować do wszystkiego.

Zaskakująca popularność okularów zerówek

Okulary korekcyjne to nie tylko aspekt zdrowotny, ale dla wielu także wizualny. Dlatego coraz więcej osób sięga po okulary bez mocy, tzw. zerówki. Tego typu okulary mogą nie tylko urozmaicić nasz wygląd, ale mogą mieć także właściwości optyczne (np. specjalne szkła do komputera). Modne oprawki to także alternatywa dla biżuterii lub element mający podkreślić oczytanie, czy też profesjonalizm.

Pełny raport „Okulary jako element garderoby, czyli jak skupiamy na sobie wzrok innych?” dostępny jest na stronie wOkularach.pl: https://www.wokularach.pl/blog/okulary-jako-element-garderoby-czyli-jak-skupiamy-na-sobie-wzrok-innych-raport.