Merchandising dla influencerów – krok po kroku

Twórcy internetowi, gdy szukają dla siebie nowych form reklamy swojej działalności, z chęcią sięgają po merchandising. Polega on na wywieraniu wpływu na prawdopodobne zachowanie odbiorcy za pomocą odpowiedniego sposobu zaprezentowania swojej oferty. Jak to zrobić krok po kroku? Podpowiadamy!

Merchandising polega na takiej prezentacji oferowanych towarów i usług, aby potencjalni klienci podjęli decyzję o dokonaniu zakupu. Należy przy tym pamiętać, że nachalna reklama odnosi często wręcz odwrotny skutek. Dlatego bardzo ważne jest wyczucie i opanowanie podstawowych umiejętności z zakresu dobrze pojmowanego marketingu. Dowiedz się, czym jest merchandising dla influencerów.

Merchandising – co to właściwie jest?

Według definicji merchandising jest formą zaprezentowania swojej oferty potencjalnemu klientowi w taki sposób, aby podjął on korzystną dla firmy decyzję zakupową. Innymi słowy, są to działania marketingowe, które mają na celu wzrost sprzedaży dóbr lub usług. W przypadku influencerów merchandising polega na wykorzystaniu swojego wpływu na odbiorcę. Przekłada się to na zyski osiągane przez markę. Jakie inne korzyści niesie umiejętne stosowanie merchandisingu? Liczba klientów może wzrosnąć, co dodatnio wpływa na postrzeganie firmy.

Zasady merchandisingu dla influencerów – czytelna prezentacja oferty

Przede wszystkim, gdy influencerzy chcą sprzedać jakieś towary lub usługi, muszą odpowiednio przygotować swoją ofertę. Towary lub usługi powinny być dokładnie opisane i zaprezentowane od najlepszej strony. Twórca internetowy powinien przekonać potencjalnego odbiorcę, w jaki sposób skorzysta on na zakupie. Można zrobić to np. w formie tutorialu, porównania z innym produktem lub unboxingu. Dobrze jest też umieścić na filmiku lub w jego opisie link do rozpoczęcia zakupu.

Aktualne ceny i informowanie na bieżąco o promocjach

Większe prawdopodobieństwo zakupu występuje wtedy, gdy klientowi zostanie zaprezentowana aktualna cena wraz z ewentualnym rabatem. Przedstawienie promocyjnej oferty może dać dodatkowy bodziec do tego, aby kupić określony przedmiot. Merchandising dla influencerówjest sposobem na zwiększenie zysków, dlatego zwykle stosuje się niewielkie zniżki, które z punktu widzenia odbiorcy są atrakcyjne. Czasami też można spotkać promocje w przypadku kupienia od razu większej liczby towarów.

Prawidłowa prezentacja sprzedawanego produktu

W nagraniu udostępnionym w Internecie potencjalny nabywca szuka konkretnych cech przedmiotu, które okażą się przydatne. Dlatego niezwykle istotny jest sposób zaprezentowania oferty. Aspekty techniczne, takie jak dobre oświetlenie i jakość obrazu to czynniki, które mogą wpłynąć pozytywnie na proces zakupowy.

Merchandising obejmuje także wyeksponowanie logo marki w celu zwiększenia rozpoznawalności i identyfikacji wizualnej influencera oraz jego działalności. Jest to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży, po który chętnie sięgają twórcy internetowi.