Jak przygotować się do remontu?

Remont mieszkania to zadanie, które potrafi spędzić sen z powiek. Z jednej strony budzi ekscytację – dzięki niemu możemy stworzyć nową, idealne dopasowaną do naszych potrzeb przestrzeń. Z drugiej jednak strony budzi wiele obaw – wiąże się z wieloma godzinami ciężkiej pracy, długo trwającym bałaganem. Remont, mimo iż prowadzi do zmiany na lepsze, budzi wiele stresu i negatywnych emocji. Z tego powodu warto właściwie się do niego przygotować. Odpowiednio ułożony plan działania może pozwolić na znaczne ograniczenie niepotrzebnych nerwów i sprawić, że czas ten upłynie możliwie jak najlepiej.

Rozpocznij od zaplanowania zakresu prac remontowych

Pierwszym krokiem powinna być dokładna analiza rzeczy do zrobienia. Warto je wypunktować nie zapominając również o tych, które z pozoru wydają się błahymi, mało istotnymi czynnościami. Listę należy posegregować zaczynając od prac najważniejszych, aż po te o najmniejszym znaczeniu. 

Na tym etapie warto również zastanowić się co jesteśmy w stanie zrobić sami, a co wolimy pozostawić profesjonalistom. W kwestii tej zawsze należy rozważyć korzyści i ewentualne ograniczenia wynikające z obu możliwości. Jeśli planujesz wykonać część czynności samemu – zastanów się dobrze nad tym, jakie umiejętności posiadasz, uwzględniając fakt, że remontowane mieszkanie ma służyć latami. Należy pamiętać, że nie zawsze kierowanie się oszczędnością przynosi korzyści. W punkcie tym warto również uwzględnić planowany budżet, który chcemy przeznaczyć na prace remontowe.

Wybierz odpowiednie materiały

Wybór produktów dobrej jakości w czasie remontu jest kwestią bardzo istotną. Wpływa na zmniejszenie frustracji związanej z szybkim zniszczeniem materiału i koniecznością późniejszej naprawy. Profesjonalnie wykonany remont oraz użycie dobrej jakości produktów pozwala na stworzenie przestrzeni, która będzie Ci służyć latami w dobrym stanie. W związku z tym pozorna oszczędność może szybko doprowadzić do następnych wydatków. 

Zastanów się, gdzie przechować rzeczy w czasie remontu – czy boksy do wynajęcia to dobry pomysł?

Remont wiąże się z koniecznością zwolnienia przestrzeni. Przed rozpoczęciem wykonywania prac remontowych najlepiej wszystkie przedmioty przenieść do innego pomieszczenia. O ile w przypadku malowania ścian można wszystkie meble przesunąć na środek i dobrze je zabezpieczyć, o tyle w przypadku np. kładzenia nowej podłogi jest to niemożliwe. Konieczne jest wyniesienie wszystkich przedmiotów do innego pomieszczenia, co w przypadku niewielkich mieszkań lub remontów obejmujących całe mieszkanie może być niemożliwe. Z pomocą przychodzi firma Less Mess Storage (https://www.lessmess.storage/), która zajmuje się wynajmem samoobsługowych boksów. Wynajęcie boksu o wielkości, idealnie dopasowanej do Twoich potrzeb pozwoli na bezpieczne przechowanie przedmiotów, ograniczenie stresu i dodatkowej pracy związanej z ciągłą potrzebą przestawiania ich z miejsca na miejsce. Boksy self storage zyskują coraz większą popularność. Odpowiednie warunki oraz zabezpieczenia pozwalają na poczucie spokoju, że przechowywane rzeczy są bezpieczne i nie ulegną zniszczeniu. Magazyn do przechowywania rzeczy pomógł już niejednej osobie w czasie remontu. 

Nowoczesny hotel dla rzeczy dostępny jest w 6 miastach w Polsce, w 12 różnych lokalizacjach, również w Pradze – w Czechach znajdują się 3 oddziały.

Co zrobić z odpadami budowlanymi?

Przeprowadzenie remontu prowadzi do powstania dużej ilości odpadów. Jeśli jest ich na tyle mało, że jesteś w stanie je samodzielnie przetransportować, to należy udać się do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych albo na lokalne składowisko. Alternatywą do samodzielnego przewożenia jest wynajęcie kontenera lub bigbag’a. Należy mieć na względzie fakt, iż opłata za kontener zwykle pobierana jest nie za samo wynajęcie, a za każdy dzień użytkowania. Z tego powodu warto dobrze zaplanować to przedsięwzięcie i odpowiednio dopasować je do harmonogramu remontu, aby uniknąć generowania dodatkowych opłat.