Chcesz zwiększyć zasięgi? Wykorzystaj hashtagi!

Hashtagi w social mediach pełnią wiele funkcji – porządkują treści, ułatwiają odbiorcom wyszukiwanie interesujących ich materiałów, pozwalają budować większą rozpoznawalność i docierać do nowych użytkowników. Chcesz zwiększyć zasięgi? Dowiedz się więcej o hashtagach i ich odpowiednim wykorzystywaniu!

Czym są hashtagi?

Zgodnie z definicją Słownika Języka Polskiego, hashtag to „słowo lub fraza poprzedzona znakiem # (hash), ułatwiające znalezienie i grupowanie elementów (zdjęć, tweetów itp.)”. Za sprawą oznaczeń z „płotkiem”, treści są grupowane tematycznie, co ułatwia ich odnajdywanie odbiorcom. Przykładowo dzięki oznaczeniom #fitness można trafić na treści związane ze sportem i aktywnością fizyczną, a za sprawą #kosmetyki do tych, które wiążą się z branżą beauty, pielęgnacją i nowinkami kosmetycznymi. Dużą popularnością cieszą się też hashtagi stworzone przez marki, które skupiają wokół nich społeczność – wówczas osoby zainteresowane brandem mogą wyszukiwać po # interesujące ich zdjęcia, wideo czy teksty związane z daną marką.

Potrzebujesz więcej informacji o prowadzeniu social mediów? Sprawdź na: https://tearsofjoy.pl/uslugi/prowadzenie-social-media.

Rodzaje hashtagów

Hashtagi można spotkać w social mediach, ale też na stronach internetowych czy blogach. W większości przypadków grupują one treści, ale to nie wszystko – mogą też wpływać na zasięgi, co ma miejsce w szczególności na Instagramie. Tam właśnie umownie dzieli się je pod względem wielkości – na duże, średnie i małe. „Duże” to te najpopularniejsze, które zostały wykorzystane przez użytkowników nawet kilka milionów razy (np. #love, #travel, #food) z kolei „średnie” i „małe” – występują po kilkanaście tysięcy i mniej razy. To na tych dwóch ostatnich szczególnie warto się skupić, ponieważ one mają potencjał budowania zasięgu. Jest szansa, że dotrą do Twojej grupy docelowej, a przy tym nie znikną w gąszczu wielu innych treści o podobnym przekazie.

Jak dobierać hashtagi?

Zacznijmy od tego, że hashtagi to właściwie tylko dodatek, który pomaga budować zasięgi. Główne zadanie spoczywa na atrakcyjnym contencie, który zainteresuje odbiorców. Nawet jeśli oznaczenia będą świetne i przyciągną tłumy, to okażą się bezużyteczne, jeśli po wejściu w hashtag nie znajdą wartościowych treści. Niemniej nie da się zaprzeczyć, że hashtagi mogą mieć dużą moc, jeśli będą prawidłowo wykorzystywane. W ich dobieraniu pomogą dedykowane narzędzia i aplikacje – np. InTags czy TagsFinder. Po wpisaniu interesującego Cię zagadnienia, wskazują całą listę wyników zbliżonych z konkretnym słowem kluczowym.

Nieprawidłowo stosowane hashtagi mogą nie tylko nie pomóc, ale wręcz zaszkodzić. Warto wystrzegać się zbanowanych oznaczeń, czyli # zablokowanych przez Instagram (najczęściej są to te związane z pornografią, kontrowersyjną tematyką czy bardzo ogólne – np. #street #elevator). Poza tym nie warto stosować ciągle tych samych hashtagów, ponieważ może to obniżyć zasięgi. Na nic też zdadzą się # niezwiązane z tematem – należy używać takich, które związane są z tym, co znajduje się na zdjęciu, w poście czy na wideo. 

Chcesz wiedzieć więcej o hashtagach? Sprawdź na: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/skuteczne-hashtagi-na-instagramie-jak-robic-zeby-miec-zasiegi.